Cilj bloga

Danas, u 21. stoljeću organizacijska kultura je postala neizostavan način ponašanja u većini modernih tvrtki, kao i fokus na fakultetskom obrazovanju. Upravo iz tog razloga, cilj ovog bloga je upoznavanje korisnika s temeljima organizacijske kulture.

ponedjeljak, 14. svibnja 2012.

FUNKCIJA U ORGANIZACIJI ODGOVORNA ZA ORGANIZACIJSKU KULTURU

Ranije organizacijska kultura kao takva nije bila u opisu posla niti jedne funkcije u poduzeću, međutim, danas unutar većine tvrtki postoje odgovorne osobe i za taj segment. To su najčešće osobe odgovorne za odnose s javnošću, tzv. PR menadžer (public relations) ili osoba odgovorna za upravljanje ljudskim potencijalima, tzv. HR menadžer (human resources). 'Korporacijska kultura je jedan od osnovnih pojmova u sustavu odnosa s javnošću, iliti public relations-a. Uspostavljanje visokih standarda korporacijske kulture osnovni je cilj internog PR-a. Korporacijska kultura podrazumijeva vizualne konstante radnog prostora, stil komuniciranja, etičke norme unutar tvrtke, stil lidera, protokol interne međuljudske odnose i komunikacijske simbole te kvalitetu odnosa prema ciljanim skupinama. Rukovođenje može biti autokratsko i demokratsko, a očituje se kroz kvalitetu odnosa menadžmenta i zaposlenih, sustav informiranja, sustav nagrađivanja (i kažnjavanja), osobnu kulturu zaposlenih (moralnost, racionalnost, disciplina). Ponašanje u društvenom okruženju je, također, bitna odrednica korporacijske kulture. To ponašanje se procjenjuje kroz odnos sa ciljnim skupinama (građani, poslovni partneri, mediji, konkurencija i sl.). iskustva u razvijenim zemljama su pokazala da su visoki standardi korporacijske kulture osnovni preduvjet visokog tržišnog pozicioniranja poduzeća.


Nema komentara:

Objavi komentar