Ranije
organizacijska kultura kao takva nije bila u opisu posla niti jedne funkcije u
poduzeću, međutim, danas unutar većine tvrtki postoje odgovorne osobe i za taj
segment. To su najčešće osobe odgovorne za odnose s javnošću, tzv. PR menadžer
(public relations) ili osoba odgovorna za upravljanje ljudskim potencijalima,
tzv. HR menadžer (human resources). 'Korporacijska kultura je jedan od osnovnih
pojmova u sustavu odnosa s javnošću, iliti public relations-a. Uspostavljanje
visokih standarda korporacijske kulture osnovni je cilj internog PR-a.
Korporacijska kultura podrazumijeva vizualne konstante radnog prostora, stil
komuniciranja, etičke norme unutar tvrtke, stil lidera, protokol interne
međuljudske odnose i komunikacijske simbole te kvalitetu odnosa prema ciljanim
skupinama. Rukovođenje može biti autokratsko i demokratsko, a očituje se kroz
kvalitetu odnosa menadžmenta i zaposlenih, sustav informiranja, sustav
nagrađivanja (i kažnjavanja), osobnu kulturu zaposlenih (moralnost,
racionalnost, disciplina). Ponašanje u društvenom okruženju je, također, bitna
odrednica korporacijske kulture. To ponašanje se procjenjuje kroz odnos sa
ciljnim skupinama (građani, poslovni partneri, mediji, konkurencija i sl.).
iskustva u razvijenim zemljama su pokazala da su visoki standardi korporacijske
kulture osnovni preduvjet visokog tržišnog pozicioniranja poduzeća.
Nema komentara:
Objavi komentar