Koncept kojim se
posljednjih godina promiče sustavno bavljenje etikom poslovanja u svim njezinim
aspektima je društvena odgovornost poduzeća (corporate social responsibility -
skraćeno CSR). Društvena odgovornost poduzeća se odnosi na proces u kojem
vodeće korporacije prihvaćaju odgovornost prema društvenoj i prirodnoj okolini
kao dio vlastite strategije i identiteta, uključuju je u vlastite poslovne
procese, te redovito izvještavaju javnost o ekonomskim, društvenim i ekološkim
posljedicama svog djelovanja.Društvena odgovornost poduzeća nije zamjena zakonodavstva vezanog uz socijalna
prava ili zaštitu okoliša. Štoviše, biti društveno odgovoran znači krenuti
dalje od prilagođavanja pravnim normama i
ostalim oblicima vanjske regulacije i dobrovoljno zauzeti aktivan stav
prema vlastitoj ulozi u društvu. Društveno odgovorna poduzeća definiraju
vlastite standarde ponašanja, prate pridržavanje tih standarda i potiču
interaktivnu komunikaciju sa širokim krugom partnera. Premda je ova praksa
najraširenija u velikim korporacijama, njena osnovna načela primjenjiva su u
cijelom gospodarstvu.
Nema komentara:
Objavi komentar