Cilj bloga

Danas, u 21. stoljeću organizacijska kultura je postala neizostavan način ponašanja u većini modernih tvrtki, kao i fokus na fakultetskom obrazovanju. Upravo iz tog razloga, cilj ovog bloga je upoznavanje korisnika s temeljima organizacijske kulture.

ponedjeljak, 14. svibnja 2012.

TEMELJI ORGANIZACIJSKE KULTURE

Organizacijska kultura je jedna od varijabli organizacijskog sustava, koja određuje kako se pripadnik organizacije treba ponašati. Organizacijskom kulturom nazivamo skup svojstava organizacije, njezinu osobnost, sustav vrijednosti i običaja, koji su u interakciji s formalnom organizacijskom strukturom. Može se odrediti izrazima poput: kruta, topla, prijateljska, inovativna ili konzervativna. Učinkovitost organizacije značajno ovisi o organizacijskoj kulturi, koja utječe na način obavljanja poduzetničko-menadžerske funkcije. Organizacijska kultura uključuje učenje i prenošenje znanja, uvjerenja i obrazaca ponašanja tijekom duljeg razdoblja, što znači da je relativno slaba i da se ne mijenja brzo. 'Kulturu se, kad je riječ o organizacijama, može definirati kao opći obrazac ponašanja, zajedničkih uvjerenja i vrijednosti njihovih pripadnika. S. P. Robbins je definirao organizacijsku kulturu kao sustav mišljenja koja međusobno dijele pripadnici skupine i koja jednu organizaciju razlikuju od drugih. Sustav mišljenja je skup ključnih značajki kojim organizacija pridaje vrijednost.


1 komentar:

  1. Jako dobra tema :) Organizacijska kultura vrlo je važna u današnjem poslovanju!

    OdgovoriIzbriši